Interindividuální rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku (zpráva z výzkumu).

Autoři

VLČKOVÁ Kateřina SVATOŠ Tomáš VRABCOVÁ Daniela

Rok publikování 2008
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Výzkum interindividuálních rozdílů v učení se cizím jazykům - zejména mezi pokročilými a začátečníky. Strategie učení coby soubory postupů užívané k usnadnění získávání, zapamatování, vybavení a užití informací (Wenden, Rubin 1987) představují základní komponentu kompetence k učení (srov. RVP ZV 2004). Inventářové šetření zjišťovalo, zda a jak se používání strategií učení liší u pokročilých a začátečníků, tj. v závislosti na dosažené úrovni znalosti jazyka a míře roz-voje jednotlivých cizojazyčných dovedností. Zkoumány byly strategie paměťové, kognitivní, kompenzační, metakognitivní, afektivní a sociální (Oxford 1990). Ukazuje se, že pokročilejší žáci používají zkoumané strategie učení signifikantně více. Používají také některé odlišné strategie než začátečníci a používají strategie kvalitnějším způsobem.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.