Die Rolle von Emotionen beim kreativen Schreiben im Fremdsprachenunterricht
Název česky | Role emocí při kreativním psaní v cizojazyčné výuce |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Methoden der Sprachlehr- und Sprachlernforschung. Beispiele aus dem Bereich des Deutschen als Fremdsprache in Tschechien |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | research methods;creative writing;foreign language teaching and learning |
Popis | V současné odborné literatuře z oblasti pedagogiky, psychologie či lingvodidaktiky se stále častěji setkáváme s názorem, že emoce je třeba chápat jako proměnnou, která významně ovlivňuje procesy učení (se). Tato myšlenka stála rovněž u zrodu disertační práce nazvané Role emocí při kreativním psaní v cizojazyčné výuce, která bude blíže představena v následujícím příspěvku. Jak z názvu vyplývá, jedná se o problematiku vyžadující interdisciplinární přístup, což se odrazilo nejen v koncepci teoretické části práce, která je členěna do tří dílů (psychologická, pedagogická a lingvodidaktická východiska), ale také při tvorbě výzkumného designu. Byl zvolen kvantitativní metodologický přístup kombinující více výzkumných metod, které byly zčásti převzaty z příbuzných vědních disciplín (psychologie, sociologie). Ve výzkumu, jež byl realizován prostřednictvím online projektu kreativního psaní na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, byly sledovány dvě základní linie, a sice vliv emocí na kvalitu produktu kreativního psaní (narativního textu) a dále vliv emocí na kvalitu procesu kreativního psaní. |