Podíl pohybových aktivit na vnímání identity osobnosti vozíčkářů a jejich inkluze do běžného tělovýchovného prostředí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | XXVI. Psychologické dny |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Movement activities; people with disabilities; health |
Popis | Projevy osobnosti prostřednictvím prožitkových pohybových aktivit jsou popisovány v řadě odborných publikací. Inkluze handicapované populace do běžného tělovýchovného prostředí však nepatří k častým. Při realizaci psychomotorických lekcí v rámci studia na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity jsme zapojili do tělovýchovného procesu vozíčkáře, kteří v novém prostředí a s novými pomůckami začali hledat svoje místo uprostřed zdravé populace a jejich prožitková sféra umožnila odbourat počáteční nejistotu a posléze odhalila i skrývané prvky osobnosti. |