Daří se nám zkvalitňovat pregraduální přípravu učitelů 1. stupně základní školy na Pedagogické fakultě MU?

Autoři

HORKÁ Hana FILOVÁ Hana

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Teacher training for primary schools; study programme; teachers professional competences; teachers profession; integration of educational; psychological and practice preparation.
Popis Ve stati jsme se pokusily nastínit naše zkušenosti se studijním programem Učitelství pro 1. stupně základní školy, který byl zaveden v roce 2002. Vycházíme při tom z konfrontace našich původních záměrů a cílů s realitou; informace jsme získaly výzkumem prostřednictvím ročníkové ankety se studenty posledního ročníku, kteří se ve strukturované reflexi vyjadřovali k vybraným tématům: Celková spokojenost s úrovní studia a rozvoj vztahu k profesi. Obsah jednotlivých disciplín ve studiu, jejich přínos, využitelnost, návaznosti. Integrace blízkých studijních disciplín, hlavně pedagogiky, psychologie a různých forem praxe. Kvalita výuky na pedagogické fakultě a úroveň odborných kompetencí VŠ učitelů. Kvalita praktické složky přípravy,výběr cvičných učitelů a fakultních škol.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.