Interaction in Academic discourse: Communicative strategies for the expression of stance
Název česky | Interakce v akademickém diskurzu: Vyjadřování postoje |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Autorský záměr a jeho cesta k adresátovi |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Jazykověda |
Klíčová slova | reader-writer interaction - coherence - stance - communicative strategies - academic discourse - hedges - boosters |
Popis | Během posledních dvou desetiletí je akademický diskurz již běžně vnímán jako cílevědomá interakce mezi autory a čtenáři. Autoři se v něm snaží vytvořit přesvědčivý obraz sebe sama a svého výzkumu a začlenit se do akademické komunity prostřednictvím vyjádření svého postoje k práci a k názorům jiných členů dané komunity. Zkoumání subjektivního postoje v akademických textech se obvykle zaměřuje na rozdíly mezi způsoby vyjadřování postoje, které jsou typické pro různé akademické disciplíny. Příspěvek zkoumá rozdíly ve vyjadřování postoje v akademické angličtině na základě analýzy některých prostředků oslabování (hedges) a zesilování významu (boosters), a to v publikovaných vědeckých článcích a v nepublikovaných diplomových a bakalářských pracích. |
Související projekty: |