Metody a formy aktivní práce žáků v teorii a praxi

Autoři

PECINA Pavel ZORMANOVÁ Lucie

Rok publikování 2009
Druh Odborná kniha
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Předložená studie je věnována problematice výukových metod se zaměřením na metody aktivní práce žáků. Studii autoři pojali jako projekt, který by měl svou formou zpracování posloužit širšímu okruhu čtenářů, nejet teoretikům z oblasti pedagogiky ale zejména pedagogům z praxe na všech stupních škol. První kapitola je zaměřena na vysvětlení důležitých pojmů z teorie učební aktivity žáků. Aktivita je zde řešena i z genderového hlediska. Neopomenuta byla i motivace k aktivní činnosti. Druhá nejrozsáhlejší kapitola je věnována metodám aktivní práce žáků. V rámci této části byly řešeny otázky předností i rezerv těchto postupů. Pozornost byla věnována metodám využitelným ve výuce na základních a středních školách. Přínos této části práce spatřujeme zejména v uvedení upraveného členění výukových metod, které se může stát předmětem diskuse odborníků, kteří se touto problematikou zabývají. U každé metody jsou také uvedeny konkrétní příklady možného využití v praxi. Předmětem zájmu třetí kapitoly jsou otázky související se zaváděním a realizací metod aktivní práce žáků ve výuce. V poslední čtvrté kapitole jsou uvedeny konkrétní ukázky metodických listů a několik praktických námětů pro výuku, což může být inspirací pro pedagogy v praxi pro tvorbu vlastních projektů výuky s nasazením metod aktivní práce žáků.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.