Pupils' Criteria for Textbook Evaluation: A Pupils Perspective on Verbal Representation of Geographical Concepts in Geography textbooks
Název česky | Kritéria hodnocení didaktické transformace zeměpisných pojmů v učebnicích zeměpisu z pohledu žáků |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2007 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumu hodnocení verbální didaktické transformace geografických pojmů uváděných v českých učebnicích zeměpisu z pohledu žáků. Nejdříve autor seznamuje s pojmem didaktická transformace, jenž je pro tuto práci klíčový. Prostřednictvím výzkumu bylo sledováno subjektivní hodnocení verbální didaktické transformace 26 geografických pojmů uvedených ve 12 českých učebnicích zeměpisu pro základní školy. Výzkumný vzorek představovalo 52 žáků ve věku 14 a 15 let. Výsledkem výzkumu je zjištění, že většina žáků dává přednost takovým verbálním didaktickým transformacím, které jsou z jejich pohledu srozumitelné, jasné, stručné a doplněné různými příklady. Negatigvně žáci hodnotili především takové ukázky, které byly příliš dlouhé, psané z pohledu žáků obtížným textem, ačkoliv zkoumaný text byl ve většině případů přiměřený věku žáků. |
Související projekty: |