VNÍMÁNÍ ZDRAVÍ V KONTEXTU PROBLEMATIKY ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Aktuální otázky výchovy ke zdraví |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | health; life style; health care; health education; protection of the environment; attitudes; thriftiness; ecological/environmental education; sustainable development. |
Popis | Aktivní péče o zdraví se realizuje ve vyváženém životním stylu, který je předpokladem životní pohody, osobní a společenské seberealizace. V návaznosti na předchozí studie, věnovaným deskripci obrazu myšlení o environmentálních tématech u učitelů a studentů učitelství, uvádíme nyní výsledky výzkumného šetření, sledujícího jak studenti oboru učitelství vnímají zdraví v kontextu problematiky životního prostředí. Vycházíme z toho, že zájem o životní prostředí jako určující činitel optimálního zdraví se projevuje v osobní angažovanosti každého jedince. S ohledem na významnou roli učitele ve školní ekologické/environmentální výchově nás zajímají postoje respondentů k ochraně životního prostředí, forma participace na jeho ochraně, způsoby rozhodování a jednání v souladu s aktivní podporou zdraví v životní situaci. Výsledky šetření přispějí k vytváření systému učitelské přípravy. |
Související projekty: |