Teoretická východiska pro recepci soudobé (nejen) hudební artificiální tvorby
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Teoretické reflexe hudební výchovy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | 5. číslo elektronického časopisu Teoretické reflexe hudební výchovy |
Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
Klíčová slova | reception; postmodernism; education; music; aesthetic |
Popis | Porozumět současnému stavu umění je snahou každého uměnímilovného člověka. Svět umění skýtá fascinující pohled do myšlení lidí, kteří jsou schopni komunikovat s okolním světem prostřednictvím zvláštních, umělecko-estetických prostředků. Současné umění je pak specifický komunikát, který sděluje aktuální informace pro aktuální (a následně budoucí) svět. Rozumět současnému umění znamená rozumět kulturní identitě a jejím vývojovým trendům či změnám současné společnosti. Příspěvek zkoumá receptivní možnosti artificiální hudby XX. století. |