Využívání textových prostředků v přípravě učitelů na výuku chemie a během ní
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Education; Chemistry; Text-based Tools od Education; Text; Comparison |
Popis | Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření na vybraných středních školách v ČR (gymnázia, střední odborné školy). Předmětem zájmu byla informace o typu používaných textových prostředků (učební osnovy, vzdělávací standardy, rámcový vzdělávací program, učebnice, metodické příručky, odborné a jiné časopisy, odborné monografie a jiné knihy, pracovní sešity, sbírky příkladů, vybrané internetové stránky, vlastní písemné poznámky vyučujících,...), frekvenci a účelu jejich využití, včetně otázky na aktuální potřeby učitelů s ohledem na dostupné textové výukové prostředky. Zjištěné informace jsou porovnány s obdobným výzkumem dříve provedeným na Slovensku. |