Implementace problematiky duševních a behaviorálních poruch do učiva Chemie na vyšším stupni gymnázií
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | XXVII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Mental and Behavioural Disorder; Chemistry; Chemistry of Central Nervous System; Implementation; Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar School); Health Education |
Popis | Duševní a behaviorální poruchy jsou mj. provázeny změnou chemismu centrální nervové soustavy. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia zavádí vzdělávací obor Výchova ke zdraví, jehož součástí by se témata duševních a behaviorálních poruch měla stát. Příspěvek se snaží nastínit možnost, jak právě na základě změny chemismu centrální nervové soustavy doprovázející duševní a behaviorální poruchy tuto tematiku implementovat do učebního oboru Chemie na vyšším stupni gymnázia. Smyslem textu je přispět ke komplexnímu a integrovanému pojetí výuky. Toto pojetí nesleduje pouze kvantitativní, ale především kvalitativní cíl:změnu postojů žáků vůči duševním a behaviorálním poruchám. Klíčová slova: duševní a behaviorální porucha, Chemie, chemismus centrální nervové soustavy, implementace, rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Výchova ke zdraví. |