CPV videostudie anglického jazyka: analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Centrum pedagogického výzkumu Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity realizuje výzkumný projekt CPV videostudie anglického jazyka. Projekt byl inspirován německou IPN Video Study (Seidel, Prenzel, Kobarg 2005). Teoretickým východiskem je pojetí vyučování jako vytváření příležitostí k učení. Předmětem analýz je 79 vyučovacích hodin anglického jazyka, které byly standardizovaným způsobem (Janík, Miková 2006) natočeny za použití dvou videokamer v Jihomoravském, Zlínském a Olomouckém kraji. Videozáznamy byly pořízeny ve vyučovacích hodinách 25 učitelů ve školách, které byly vybrány náhodným výběrem. Tento příspěvek je věnován představení kategoriálního systému pro pozorování výuky reálií a rozvíjení interkulturní komunikativní kompetence a předběžným výsledkům analýzy videozáznamů. |