Funkce speciálně pedagogické podpory v inkluzivním vzdělávání a komparace v německém a českém školství

Autoři

VÍTKOVÁ Marie VÍTKOVÁ Marie VOJTOVÁ Věra

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Vítková, M., Vojtová, V. (eds.). Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Special Education Special Schools Special Needs Support Education Pupils with Special Needs Special Needs
Popis Se změnami ve společnosti se prohlubuje snaha po integraci a inkluzi dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol, školských zařízení a do společnosti. 5 až 10 % dětí a žáků z příslušného populačního ročníku vyžadují speciální intervenci speciálně pedagogickou podporu, poskytovanou v běžných školách a školských zařízeních. 1 až 5 % dětí a žáků z příslušného populačního ročníku vyžaduje speciální programy, které se většinou realizují ve speciálních školách nebo speciálních zařízeních. Se změnou pohledu na výchovu a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (inkluzivní vzdělávání) se mění postavení učitelů a speciálních pedagogů na školách a charakter jejich úkolů při edukativním procesu. Stať se zabývá otázkami speciálně pedagogické podpory poskytované uvedenému okruhu dětí a žáků v běžných školách a školských zařízeních.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.