Situace v oblasti vzdělávání sluchově postižených v Africe

Autoři

HRICOVÁ Lenka VÍTKOVÁ Marie VOJTOVÁ Věra

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova hearing impairment in developing countries; schools for deaf in Africa; outsider help with education of hearing impaired; european projects for help with education of hearing impaired; charity; non-governmental organisations; civic associations
Popis Ačkoli se konference k výzkumnému záměru Katedry speciální pedagogiky na brněnské Masarykově univerzitě v roce 2009 týká speciálních potřeb žáků v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, napadlo mne k jejímu tématu Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním vytvořit příspěvek týkající se vzdělávání dětí, které jsou sociálně znevýhodněné mimo Českou republiku a mimo Evropu. A sice zamířím do Afriky. Článek se týká vzdělávání afrických dětí a podpory jejich vzdělávání evropskými zeměmi. Je zaměřen na pomoc při vzdělávání dětí v Africe a na základní podporu, která má na tuto oblast velký vliv. Těžištěm není přímo vzdělávací proces jako takový, ale především vytváření podmínek pro vzdělávání dětí v Africe, neboť potřeba podpory a pomoci v tomto ohledu je v chudých afrických zemích veliká. Konkrétně je článek zaměřen na sluchově postižené žáky. Výsledky šetření byly získány v rámci teoretického výzkumu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.