Situace v oblasti vzdělávání sluchově postižených v Africe
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | hearing impairment in developing countries; schools for deaf in Africa; outsider help with education of hearing impaired; european projects for help with education of hearing impaired; charity; non-governmental organisations; civic associations |
Popis | Ačkoli se konference k výzkumnému záměru Katedry speciální pedagogiky na brněnské Masarykově univerzitě v roce 2009 týká speciálních potřeb žáků v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, napadlo mne k jejímu tématu Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním vytvořit příspěvek týkající se vzdělávání dětí, které jsou sociálně znevýhodněné mimo Českou republiku a mimo Evropu. A sice zamířím do Afriky. Článek se týká vzdělávání afrických dětí a podpory jejich vzdělávání evropskými zeměmi. Je zaměřen na pomoc při vzdělávání dětí v Africe a na základní podporu, která má na tuto oblast velký vliv. Těžištěm není přímo vzdělávací proces jako takový, ale především vytváření podmínek pro vzdělávání dětí v Africe, neboť potřeba podpory a pomoci v tomto ohledu je v chudých afrických zemích veliká. Konkrétně je článek zaměřen na sluchově postižené žáky. Výsledky šetření byly získány v rámci teoretického výzkumu. |
Související projekty: |