Metodika práce v rané péči pro sluchově postižené v Německu

Autoři

HRICOVÁ Lenka PROVAZNÍK Lukáš POTMĚŠIL Miloň

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. Dramaterapeutická konference
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova hearing impaired children; early care for children with hearing impairment; children audiology counselling service; audiometry; audiometry investigations; diagnostics; tasks of early care; casuistics
Popis Příspěvek se týká metodiky práce a činnosti rané péče pro děti se sluchovým postižením v Německu. Čerpá ze stáže na oddělení rané péče (Frühförderung) při zařízení Hör-Sprachzentrum Heidelberg/Neckargemünd, Staatliche Schule für Gehörlose, Schwerhörige und Sprachbehinderte a na spolupracujícím samostatném pracovišti Dětské audiologické poradny (Pädoaudiologische Beratungsstelle) v Heidelbergu ve spolkové zemi Baden-Württemberg. Zabývá se tedy rovněž speciálně pedagogickým, surdopedickým, poradenstvím, činnosti dětských audiologických poraden a pracovišť rané péče pro sluchově postižené děti a jejich rodiny, učitele a vychovatele. Výsledky šetření byly získány v rámci dílčího výzkumu k oblasti komunikačních kompetencí žáků žákladních škol pro sluchově postižené.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.