Metodika práce v rané péči pro sluchově postižené v Německu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. Dramaterapeutická konference |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | hearing impaired children; early care for children with hearing impairment; children audiology counselling service; audiometry; audiometry investigations; diagnostics; tasks of early care; casuistics |
Popis | Příspěvek se týká metodiky práce a činnosti rané péče pro děti se sluchovým postižením v Německu. Čerpá ze stáže na oddělení rané péče (Frühförderung) při zařízení Hör-Sprachzentrum Heidelberg/Neckargemünd, Staatliche Schule für Gehörlose, Schwerhörige und Sprachbehinderte a na spolupracujícím samostatném pracovišti Dětské audiologické poradny (Pädoaudiologische Beratungsstelle) v Heidelbergu ve spolkové zemi Baden-Württemberg. Zabývá se tedy rovněž speciálně pedagogickým, surdopedickým, poradenstvím, činnosti dětských audiologických poraden a pracovišť rané péče pro sluchově postižené děti a jejich rodiny, učitele a vychovatele. Výsledky šetření byly získány v rámci dílčího výzkumu k oblasti komunikačních kompetencí žáků žákladních škol pro sluchově postižené. |