Dětské audiologické poradenství a raná intervence u sluchově postižených dětí v Německu, Heidelberg, Badensko-Württembersko

Autoři

HRICOVÁ Lenka

Rok publikování 2009
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Speciální pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova hearing impaired children; early care for children with hearing impairment; children audiology counselling service; audiometry; audiometry investigations; diagnostics; tasks of early care; casuistics
Popis Stať se týká speciálně pedagogického poradenství surdopedického v Německu, činnosti dětských audiologických poraden a pracovišť rané péče pro sluchově postižené děti. Čerpá ze stáže na samostatném pracovišti při zařízení Hör-Sprachzentrum Heidelberg/Neckargemünd, Staatliche Schule für Gehörlose, Schwerhörige und Sprachbehinderte (Sluchové a řečové centrum HD/NGD; Státní škola pro neslyšící, nedoslýchavé a jedince s vadami řeči) v německém městě Heidelberg ve spolkové zemi Baden-Württemberg, na pracovišti Pädoaudiologische Beratungsstelle (Dětská audiologická poradna). Článek vznikl jako výstup z projektu č. 55, Podpora internacionalizace doktorského studia a zahraničních zkušeností mladých pracovníků bezprostředně po získání Ph.D., řešeného na PdF MU v rámci rozvojového programu MŠMT pro VVŠ pro rok 2008 č. 2b. Výsledky šetření byly získány v rámci výzkumu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.