Možnosti slohové a komunikační výchovy na ZŠ u žáků se sociálním znevýhodněním

Autoři

MINÁŘOVÁ Eva

Rok publikování 2009
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se věnuje problematice slohové a komunikační výchovy na ZŠ u žáků se sociálním znevýhodněním. Příčin sociálního znevýhodnění je mnoho, příspěvek se věnuje multikulturní situaci ve třídě. V běžné multietnické třídě bude třeba zaměřit pedagogickou práci těmito směry: 1. Zvážit všechny faktory školní komunikační situace a vzhledem k nim promýšlet a uplatňovat konkrétní formy a metody práce. 2. Zvyšovat sebevědomí žáků a odstraňovat psychické bariéry znesnadňující rozvoj komunikačních schopností. 3. zajistit u žáků rozvíjení poznatků o jiném etniku. 4. Rozvíjet poznání o češtině, vést k plynulé a kultivované komunikaci a postupně pomáhat žákům překonávat eventuelní jazykovou bariéru.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.