Lecture par séquences avec des activités de prélecture
Název česky | Čtení po sekvencích s předtextovými aktivitami |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Lingua Viva |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.pf.jcu.cz/research/lingua.viva |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | foreign language teaching; literary text; reading; teacher; learner; reader |
Popis | V příspěvku pojednáváme o literárním textu, který je neoddělitelnou součástí procesu osvojování cizího jazyka. Kromě estetického a emocionálního zážitku se totiž podílí na rozvoji komunikativní kompetence žáků ve všech jejích složkách. Nejprve upozorňujeme na faktory, které usnadňují nebo naopak brání porozumění textu, dále traktujeme obecnou problematiku týkající se čtení v cizojazyčné výuce. Aby čtení textu v cizím jazyce bylo účinné a žákům se usnadnilo jeho pochopení, musíme postupovat systematicky. Doporučujeme proto rozdělit práci s textem na několik etap, z nichž nejdůležitější jsou příprava na čtení, vlastní čtení a využití textu. |