Informační a komunikační technologie ve výuce zeměpisu na základní škole
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Geografické aspekty středoevropského prostoru 1. díl |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | geographical information systems; geography teaching; global position system; information and communication technologies; interactive board |
Popis | Příspěvek představuje vybrané informační a komunikační technologie (geografické informační systémy, globální poziční systém a interaktivní tabuli), jejich postavení ve školství a především jejich využití ve výuce zeměpisu. Oblast informačních technologií se v současné době rychle rozvíjí a ve školství sehrává velmi důležitou roli. Zeměpis, jako předmět pracující s informacemi je také vhodným předmětem pro práci s počítačem a využívání informačních technologií. Ve školství dochází k vybavování učeben různými novými didaktickými prostředky, jako jsou počítače, interaktivní tabule, data-projektory, výukové programy a výukový software. S využitím potenciálu interaktivní tabule, geografických informačních systémů a přístroje GPS se učitelům naskýtá možnost využívat moderní informační technologie a didaktické pomůcky a zároveň předávat žákům geografické znalosti s důrazem na jejich využití v praxi. Příspěvek vznikl v rámci výzkumného projektu MUNI /41/098/2009, Zhodnocení rozvoje vybraných kartografických dovedností s využitím geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu na základní škole, financovaného v r. 2009 Pedagogickou fakultou MU. |