Využití prvků dramatické výchovy při práci s textem u žáků s SPU

Autoři

BENEŠOVÁ Pavla

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova drama in education;pupils with learning disabilities;foreign language teaching
Popis Čtení v cizím jazyce, resp. porozumění cizojazyčnému textu, představuje jednu ze čtyř základních řečových dovedností, kterou si žáci ve výuce cizího jazyka osvojují. Pro žáky s SPU však právě čtení textů, ať už v mateřském nebo cizím jazyce, skrývá řadu úskalí. Cílem příspěvku je nastínit základní výzkumné problémy a problémy, s kterými se můžeme při práci s cizojazyčnými texty v praxi u žáků s SPU setkat, a nabídnout možnosti využití prvků dramatické výchovy k jejich kompenzaci, řešení či odstranění.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.