Využití prvků dramatické výchovy při práci s textem u žáků s SPU
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | drama in education;pupils with learning disabilities;foreign language teaching |
Popis | Čtení v cizím jazyce, resp. porozumění cizojazyčnému textu, představuje jednu ze čtyř základních řečových dovedností, kterou si žáci ve výuce cizího jazyka osvojují. Pro žáky s SPU však právě čtení textů, ať už v mateřském nebo cizím jazyce, skrývá řadu úskalí. Cílem příspěvku je nastínit základní výzkumné problémy a problémy, s kterými se můžeme při práci s cizojazyčnými texty v praxi u žáků s SPU setkat, a nabídnout možnosti využití prvků dramatické výchovy k jejich kompenzaci, řešení či odstranění. |
Související projekty: |