Geoinformační technologie jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Information and Communication Technology in Education : Ph.D. student's section |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Geoinformation technologies; map; map skills |
Popis | Příspěvek prezentuje disertační výzkum zaměřující se na využití geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu a jejich vliv na osvojení a rozvíjení kartografických dovedností. Výzkum vychází ze současného rozvoje informačních technologií a zavádění výpočetních technologií do škol a také do výuky zeměpisu. Je rozdělen do dvou fází. V rámci první fáze byl zpracován přehled o současném stavu využívání geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu na základních školách na modelovém území Jihomoravského kraje. Druhá fáze se zaměřuje na rozvoj kartografických dovedností s využitím geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu. V příspěvku budou představeny výsledky první fáze a přístup k řešení a výzkumné metody, které plánuje autorka použít pro druhou, kvalitativní část disertačního výzkumu. Pro teoretické ukotvení problematiky budou prezentovány kartografické dovednosti, kterými by měli disponovat absolventi základních škol, a jejichž úroveň osvojení bude v druhé fázi výzkumu hodnocena.Realizace disertačního výzkumu je v současné době podporována výzkumným projektem MUNI /41/098/2009, Zhodnocení rozvoje vybraných kartografických dovedností s využitím geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu na základní škole, financovaného v r. 2009 Pedagogickou fakultou MU. |