Postavení učebních úloh v procesu osvojování dovedností žáků během výuky fyziky
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov vedy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | skills; skill acquirement; physics instruction; learning task; videostudy |
Popis | Příspěvek popisuje metodologický postup a hlavní výsledky výzkumu výuky fyziky realizovaného prostřednictvím videostudie. Jeho cílem bylo posoudit zastoupení učebních úloh v jednotlivých etapách procesu osvojování dovedností žáků základní školy. Videostudie byla prováděna na 27 vyučovacích hodinách a zkoumala četnosti a časové zastoupení druhů úloh podle různých kategorií (např. způsobu požadovaného řešení, druhu řešitele apod.). Výsledky ukazují nízké zastoupení problémových, komplexních a experimentálních úloh ve výuce. To by mohlo vést k nedostatečnému rozvoji některých klíčových kompetencí žáků. |