Formování prostorového myšlení žáků a komunikační funkce mapy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sborník 18. kartografické konference - vzdělávání v kartografii |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | cartographical information; maps communication levels; cartographical competences |
Popis | Máme-li se zabývat procesním aspektem využívání map, musíme tedy zřejmě nejdříve formulovat primární funkce, které jsou při využívání mapy poskytovány. Můžeme je souhrnně označit jako komunikační funkci mapy (případně dalších kartografických prostředků). S ohledem na náročnost konsekventních dílčích myšlenkových postupů, byly stanoveny čtyři základní úrovně komunikace kartografických informací, vyjádřené čtyřmi dílčími, geneticky navazujícími funkcemi: transmitivní, identifikační, interpretační a kognitivní. |