Formování prostorového myšlení žáků a komunikační funkce mapy

Autoři

NOVÁK Svatopluk

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník 18. kartografické konference - vzdělávání v kartografii
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova cartographical information; maps communication levels; cartographical competences
Popis Máme-li se zabývat procesním aspektem využívání map, musíme tedy zřejmě nejdříve formulovat primární funkce, které jsou při využívání mapy poskytovány. Můžeme je souhrnně označit jako komunikační funkci mapy (případně dalších kartografických prostředků). S ohledem na náročnost konsekventních dílčích myšlenkových postupů, byly stanoveny čtyři základní úrovně komunikace kartografických informací, vyjádřené čtyřmi dílčími, geneticky navazujícími funkcemi: transmitivní, identifikační, interpretační a kognitivní.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.