Intervenční projekt Pyramidulka

Autoři

MUŽÍK Vladislav PLECOVÁ Iveta ŠVEHLÍKOVÁ Barbora

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Intervenční pohybové programy
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova intervent motion program; time picture of the day; 1st grade of elementary school
Popis Příspěvek seznamuje s projektem Pyramidulka, který je zaměřen na vytvoření a výzkumné ověření intervenčního celotýdenního pohybového programu pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověřování pohybového programu však přináší praktické i metodologické problémy, na které autoři příspěvku upozorňují. Výzkumnými metodami při ověřování pohybového programu Pyramidulka jsou časový snímek všedního a víkendového dne žáků a dotazník pro učitele 1. stupně ZŠ, zaměřený na hodnocení programu Pyramidulka. Ověřování pohybového programu přineslo poznatky o denním režimu žáků na 1. stupni ZŠ (n = 138) a názorech učitelů těchto žáků (n = 10) na ověřovaný pohybový program. Výsledky ukazují, že pohybový program je třeba na základě připomínek učitelů i žáků přepracovat. Po dopracování však může být program Pyramidulka vítaným a vhodným intervenčním programem pro žáky 1. stupně ZŠ.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.