The Value Aspects in Undergraduate Teacher Training
Název česky | Hodnotové zřetele v přípravném vzdělávání učitelů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Janík, T.; Knecht, P. (Hg./Eds.) New Pathways in the Professional Development of Teachers |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | values education; undergraduate teacher training; the value-life-orientation competence; the value dimension of education; values curriculum; affective domain |
Popis | Příspěvek uvádí nejdůležitější změny v pojetí pregraduální přípravy učitelů 1. stupně na PdF MU, které proběhly v souvislosti s komplexními transformačními tendencemi v českém školství. S ohledem na zvýrazněnou axiologickou dimenzi vzdělávání analyzuje o tzv. minimální hodnotové kurikulum a pojednává o hodnotové kompetenci učitele a možnostech jejího utváření. Autorka popisuje přípravu učitelů, která směřuje ke způsobilosti konkretizovat hodnotové zřetele školního kurikula, vhodně motivovat a funkčně propojovat cíle afektivní s kognitivními. |