The Value Aspects in Undergraduate Teacher Training

Název česky Hodnotové zřetele v přípravném vzdělávání učitelů
Autoři

HORKÁ Hana

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference Janík, T.; Knecht, P. (Hg./Eds.) New Pathways in the Professional Development of Teachers
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova values education; undergraduate teacher training; the value-life-orientation competence; the value dimension of education; values curriculum; affective domain
Popis Příspěvek uvádí nejdůležitější změny v pojetí pregraduální přípravy učitelů 1. stupně na PdF MU, které proběhly v souvislosti s komplexními transformačními tendencemi v českém školství. S ohledem na zvýrazněnou axiologickou dimenzi vzdělávání analyzuje o tzv. minimální hodnotové kurikulum a pojednává o hodnotové kompetenci učitele a možnostech jejího utváření. Autorka popisuje přípravu učitelů, která směřuje ke způsobilosti konkretizovat hodnotové zřetele školního kurikula, vhodně motivovat a funkčně propojovat cíle afektivní s kognitivními.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.