Non-verbal Components in Geography Textbooks: Content Analysis

Název česky Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu: Obsahová analýza
Autoři

JANKO Tomáš KNECHT Petr

Rok publikování 2010
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvěk prezenetuje výsledky výzkumného šetření zaměřeného na problematiku nonverbálních prvků v českých učebnicích zeměpisu. Výzkumné šetření je dílčí součástí výzkumu prováděného na Centru pedagogického výzkumu Masarykovy univerzity v Brně. Příspěvek je pojat jako explorativní a komparativní výzkumná studie. Teoretickými východisky příspěvku jsou Paiviova Teorie duálního kódování a Goodmanova Teorie symbolů. Na základě studia výzkumů souvisejících s problematikou vlivu nonverbálních reprezentací na učení se z textu jsme identifikovali klíčové kvality pro hodnocení nonverbálních prvků v učebnicích z hlediska jejich potenciálu podporovat učení. Následně jsme vytvořili kategoriální systém pro hodnocení těchto kvalit a jeho prostřednictvím jsme provedli obsahovou analýzu šesti českých učebnic sociálního zeměpisu pro základní školy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.