Non-verbal Components in Geography Textbooks: Content Analysis
Název česky | Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu: Obsahová analýza |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2010 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvěk prezenetuje výsledky výzkumného šetření zaměřeného na problematiku nonverbálních prvků v českých učebnicích zeměpisu. Výzkumné šetření je dílčí součástí výzkumu prováděného na Centru pedagogického výzkumu Masarykovy univerzity v Brně. Příspěvek je pojat jako explorativní a komparativní výzkumná studie. Teoretickými východisky příspěvku jsou Paiviova Teorie duálního kódování a Goodmanova Teorie symbolů. Na základě studia výzkumů souvisejících s problematikou vlivu nonverbálních reprezentací na učení se z textu jsme identifikovali klíčové kvality pro hodnocení nonverbálních prvků v učebnicích z hlediska jejich potenciálu podporovat učení. Následně jsme vytvořili kategoriální systém pro hodnocení těchto kvalit a jeho prostřednictvím jsme provedli obsahovou analýzu šesti českých učebnic sociálního zeměpisu pro základní školy. |
Související projekty: |