Koncentrační a relaxační cvičení ve výuce cizího jazyka u žáků s SPU
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | specific learning difficulties;foreign language teaching;attention;concentration;relaxation |
Popis | U žáků, u nichž byly diagnostikovány specifické poruchy učení, se často setkáváme s přidruženými nežádoucími jevy, jako je roztěkanost, nesoustředěnost, psychický i fyzický neklid, úzkost, strach či stres. Systematickým začleňováním krátkých koncentračních a relaxačních cvičení do výuky (nejen) cizího jazyka lze tyto nežádoucí jevy eliminovat, popř. odstranit. Cvičení popsaná v tomto příspěvku pomáhají zvyšovat pozornost či uvolnit psychické a fyzické napětí u žáků a současně umožňují, aby při nich žáci uplatnili své jazykové znalosti a dovednosti. |
Související projekty: |