Žákovské strategie učení cizímu jazyku ve všeobecném vzdělávání (průřezový výzkum)

Autoři

VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2010
Druh Účelové publikace
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Strategie učení jsou prezentovány jako významný koncept didaktiky cizích jazyků. Používání strategií učení cizímu jazyku a jeho souvislosti jsou zjišťovány u žáků 5. ročníků, 9. ročníků základní školy a předposledních ročníků gymnázií. V průřezovém výzkumu založeném na inventáři strategií je analyzováno, jak se používání strategií mění a jaká jsou jeho specifika u daných tří skupin žáků. Sledovány jsou jak strategie přímé (paměťové, kognitivní a kompenzační), tak nepřímé (metakognitivní, afektivní a sociální). Rozdíly v používání strategií mezi skupinami jsou v mnoha dílčích aspektech signifikantní, podobně jako vztah používání strategií a proměnných determinujících jejich používání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.