Praktická robotika na ZŠ

Autoři

KUČERA Martin HRBÁČEK Jiří

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference Nové technologie ve výuce 2010
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova technical education; robotics;
Popis V současnosti zažívají technicky zaměřené předměty na ZŠ období temna. Jejich hodinové dotace nejsou nikterak velké. O to více je třeba u žáků rozvíjet technické myšlení. Vybudovat u nich kladný vztah k technice, nadchnout je pro ni a umožnit jim poznání, jestli právě technika a technicky zaměřené obory nejsou tím, čemu by se rádi věnovali i ve svém budoucím povolání. Výběr vhodného tématu, které žáky doslova strhne, je do značné míry rozhodující. Jedním z takových přitažlivých témat, při nichž žáci objevují, navrhují, konstruují, učí se principům a řeší problémy, může být právě ROBOTIKA. Hmatatelným výstupem pak mohou být tzv. BEAMBOTCI, což jsou robotci jednoduché konstrukce z převážně recyklovaných materiálů. Cílem tohoto příspěvku je nastínění možností, které robotika na ZŠ skýtá a demonstrace konkrétních konstrukcí BEAMBOTKŮ. Příspěvek je přípravnou částí výzkumu prováděného naší katedrou.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.