Jak děti vnímají svět
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek představuje výzkum zaměřený na představivost mapy světa 11-15ti letých žáků základních škol Jihomoravského kraje. Více než 300 respondentů bylo požádáno, aby nakreslilo mapu světa - tak jak si představují, že tato mapa vypadá. Pro splnění úkolu žáci používali pouze tužku a nebyla jim poskytnuta žádná další nápověda. Výsledná mentální mapa světa je zde chápána jako kartografické vyjádření představ žáků o geografickém prostoru. Mapy byly podrobeny kvalitativní analýze a kategorizovány na základě zvoleného systému. Při tvorbě kategoriálního systému pro tento výzkum bylo zohledněno především zakreslené množství a velikost kontinentů, jejich vzájemná poloha a vzdálenost, náplň a obsah mapy či absence základních kompozičních prvků mapy. Zohledněn byl také věk a ročník základní školy, který respondent navštěvuje, což bylo vyhodnoceno v kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem. |