Soužití menšin a většinové společnosti aneb jsme zde stále za cizince
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Migrating foreigners coexistence of cultures prejudice extremism in schools minorities majority society research analysis of the results |
Popis | V současné době vyvstávají otázky vzájemného soužití mezi jednotlivými národy, etniky a různými skupinami obyvatel stále výrazněji zejména v souvislosti s narůstající migrací a globalizací společnosti. Projevy předsudků a xenofobie většinové společnosti proti určitým skupinám obyvatelstva nejsou minulostí; v dnešním světě vystupují jednotlivci i nejrůznější skupiny s otevřenými projevy rasismu, nacionalismu, fundamentalismu atd. Výzkumné šetření realizované v letech 2009 až 2010 na Katedře sociální pedagogiky PdF MU předkládá některá stanoviska českých studentů a příslušníků různých národnostních menšin k soužití menšinového a většinového obyvatelstva v prostředí ČR. Odborníci z oblasti školství upozorňují na projevy extremismu ve školním prostředí a v této souvislosti iniciují zavedení etické výchovy do škol. Výsledky výzkumu dokládají, jak jsou tyto snahy významné a proč je nutné se těmito tématy znovu a znovu zaobírat |
Související projekty: |