Soužití menšin a většinové společnosti aneb jsme zde stále za cizince

Autoři

GULOVÁ Lenka

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Migrating foreigners coexistence of cultures prejudice extremism in schools minorities majority society research analysis of the results
Popis V současné době vyvstávají otázky vzájemného soužití mezi jednotlivými národy, etniky a různými skupinami obyvatel stále výrazněji zejména v souvislosti s narůstající migrací a globalizací společnosti. Projevy předsudků a xenofobie většinové společnosti proti určitým skupinám obyvatelstva nejsou minulostí; v dnešním světě vystupují jednotlivci i nejrůznější skupiny s otevřenými projevy rasismu, nacionalismu, fundamentalismu atd. Výzkumné šetření realizované v letech 2009 až 2010 na Katedře sociální pedagogiky PdF MU předkládá některá stanoviska českých studentů a příslušníků různých národnostních menšin k soužití menšinového a většinového obyvatelstva v prostředí ČR. Odborníci z oblasti školství upozorňují na projevy extremismu ve školním prostředí a v této souvislosti iniciují zavedení etické výchovy do škol. Výsledky výzkumu dokládají, jak jsou tyto snahy významné a proč je nutné se těmito tématy znovu a znovu zaobírat
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.