Genderová perspektiva v inkluzivním vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Genderové rozdíly ve vztahu ke standardnímu vzdělávacímu procesu jsou studovány řadu let, a to v zahraničí i českém prostředí. Dá se předpokládat, že podobné rozdíly se promítají také do procesu edukace mentálně a fyzicky handicapovaných. Oficiální dokumenty věnující se inkluzi postižených (nejnověji například Manuál pro gender mainstreaming politik sociálního začleňování a sociální ochrany Evropské komise nebo Úmluva o právech osob se zdravotním postižením) zmiňují postižené muže a ženy jako zvláštní kategorie, vyžadující jiné přístupy - zejména ve vztahu k nutnosti vyšší ochrany postižených žen. Ve výzkumné praxi je však spojitost mezi genderem a tendencí k inkluzivnímu vzdělávání nedotčeným tématem. Následující přehledová stať shrnuje hlavní koncepty studované v souvislosti s genderovými rozdíly ve vzdělávacím procesu a diskutuje jejich aplikovatelnost pro studium inkluzivního vzdělávání. |
Související projekty: |