Genderová perspektiva v inkluzivním vzdělávání

Autoři

SLEPIČKOVÁ Lenka

Rok publikování 2010
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Genderové rozdíly ve vztahu ke standardnímu vzdělávacímu procesu jsou studovány řadu let, a to v zahraničí i českém prostředí. Dá se předpokládat, že podobné rozdíly se promítají také do procesu edukace mentálně a fyzicky handicapovaných. Oficiální dokumenty věnující se inkluzi postižených (nejnověji například Manuál pro gender mainstreaming politik sociálního začleňování a sociální ochrany Evropské komise nebo Úmluva o právech osob se zdravotním postižením) zmiňují postižené muže a ženy jako zvláštní kategorie, vyžadující jiné přístupy - zejména ve vztahu k nutnosti vyšší ochrany postižených žen. Ve výzkumné praxi je však spojitost mezi genderem a tendencí k inkluzivnímu vzdělávání nedotčeným tématem. Následující přehledová stať shrnuje hlavní koncepty studované v souvislosti s genderovými rozdíly ve vzdělávacím procesu a diskutuje jejich aplikovatelnost pro studium inkluzivního vzdělávání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.