Mehrsprachigkeitskonzept und dessen Stellenwert in der Aus- und Fortbildung von Fremdsprachenlehrern/-innen
Název česky | Vícejazyčnost a její postavení ve vzdělávání a dalším vzdělávání učitelů a učitelek cizích jazyků |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Janík, T.; Knecht, P. (eds.) New Pathways in The Professional Development of Teachers |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | multilingvism; education of foreign language teachers |
Popis | Od té doby, co byly formulovány nové kurikulární standardy pro výuku na školách v České republice, stal se pojem vícejazyčnost, který je v Evropě právě hodně diskutován, také u nás aktuálním tématem. Tento koncept by neměl být implementován jen do školní praxe, ale také do vzdělávání a dalšího vzdělávání učitelů cizích jazyků. V tomto příspěvku se pokoušíme vymezit pojem vícejazyčnost, představit politicko-vzdělávací charakteristiku tohoto konceptu a popsat metodicko-didaktické možnosti jeho aplikace. |