Problematika vzdělávání romských žáků v kontextu výzkumných šetření (vymezení témat výzkumných šetření)

Autoři

GULOVÁ Lenka ŠTĚPAŘOVÁ Ema BUCHTOVÁ Zuzana

Rok publikování 2010
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Záměrem výzkumného šetření je na základě dílčích kvalitativních sond analyzovat a popsat vzdělávací problémy romských žáků a vysvětlit je v kontextu romské rodiny, školy, vztahu mezi učitelem a žákem a řadou dalších aspektů, které vystupují z analýzy dat. Výsledky těchto analýz mohou přinést poznatky, které by mohly zkvalitnit práci pedagogických pracovníků, zlepšit atmosféru ve školách a přinést změny do stávající legislativy. Analýza stanovisek expertů může vést ke zvýšení kompetencí edukátorů, tj. učitelů, asistentů pedagoga a dalších odborníků. Tým pedagogů Katedry sociální pedagogiky PdF MU se dlouhodobě zabývá situací romského obyvatelstva nejen v programech a kurzech zaměřených na jejich integraci, ale současně se orientuje i na výzkumné šetření v této oblasti. Výzkumné šetření probíhá v rámci vzdělávacího programu zaměřeného na zvyšování perspektiv romského obyvatelstva.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.