Vztah studentů pedagogické fakulty k romskému etniku v diskurzní analýze
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Výzkumná sonda se zabývá vztahem studentů pedagogické fakulty, budoucích pedagogů, k romské menšině u nás. Analýza je v rámci zkoumání významů, postojů a témat zaměřena zejména na interetnické vztahy, s přihlédnutím k rasistickému diskurzu. Interetnické vztahy jsou zde nahlíženy z pohledu volených argumentačních a identifikačních strategií, ty jsou určovány a definovány prostřednictvím diskurzní analýzy. Cílem analýzy je popsat prostředky, postupy a z nich vyplývající postoje, které studenti pedagogické fakulty používají ve vztahu k romskému entiku. Tyto výstupy pak budou sloužit jako podpora k evaluaci disciplín zaměřených na oblast multikulturní výchovy. |
Související projekty: |