Role učebnic v procesu implementace kurikulární reformy.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Bulletin IVŠV PdF MU 2010 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.ped.muni.cz/weduresearch/texty/BulletinIVSV2010.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Popis | V první části příspěvku jsou rozebírána teoretická východiska procesu implementace kurikulární reformy se zvláštním zřetelem k učebnicím, které mohou plnit roli "agenta", jenž do školní výuky přináší reformní prvky. Druhá část příspěvku seznamuje s výsledky kvalitativní výzkumné sondy, jejímž cílem bylo zjistit, zda a v jaké míře byly učebnice využívány během tvorby školních vzdělávacích programů na 19 pilotních gymnáziích. Výzkum naznačil, že mezi gymnázii mohou existovat výrazné rozdíly. |