Percepce jako složka inteligence v období počátku školní docházky

Autoři

DENGLEROVÁ Denisa STROBACHOVÁ Barbara

Rok publikování 2010
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek srovnává schopnosti zrakového vnímání dětí na počátku školní docházky pocházejících z romského i neromského etnika. V rámci výzkumné studie byla vyvinuta počítačová metoda, tzv. Perception test. Výsledky ukazují, že neexistují statisticky významné rozdíly v průměrném počtu správných odpovědí mezi oběma etniky. Mírné rozdíly se však vyskytují v průměrném celkovém čase, které dítě potřebuje k zodpovězení všech položek. Tyto rozdíly jsou způsobeny tím, že děti ze sociálně znevýhodňujícího prostředí mají obvykle nižší naučené schopnosti práce s počítačem a v průběhu testu se teprve učí manipulaci s myší, a tudíž jim zadání správné odpovědi trvá delší dobu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.