Integrace rusky mluvících žáků - cizinců ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v české škole

Autoři

GRENAROVÁ Renée

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Aktualnyje problemy obucenija russkomu jazyku IX
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Social disadvantage; results of a research; intercultural communication; integration; pupils - foreigners - immigrants; Framework educational programme for primary education; stereotypes; traditions; South Moravia region.
Popis V České republice se přístup ke vzdělávání osob se sociálním znevýhodněním výrazně změnil v posledních deseti letech. Provedený výzkum v akademickém roce 2008/2009 analyzuje specifika interkulturní komunikace a problémy s jazykovou (ne)kompetentností žáků - cizinců - přistěhovalců v souvislosti s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Příspěvek se zabývá problematikou interkulturní komunikace, úspěšný kontakt s cizími národy je založen na znalosti jejich mentality, stereotypů a tradic. Autorka popisuje některé příklady neúspěšných kontaktů mezi národy. S pomocí dotazníkového šetření a diskuse s žáky - cizinci - přistěhovalci a s učiteli byla zkoumána komunikační specifika a integrace sociálně znevýhodněných žáků.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.