Ochrana přírody jako atribut lidství v pedagogických souvislostech.

Autoři

HORKÁ Hana

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference Humanizace ve výchově a vzdělávání.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova environmental education; value education; education for humanity; environment; culture; values
Popis Determinantou modifikace a rozvoje kultury a regulativem lidského chování k přírodě je kultivace člověka. Kulturní regulace vztahů mezi člověkem a přírodou závisí nejen na uznání hodnoty přírody, ale též na redukci lidských potřeb a nároků. Sebezáchovnou potřebou a nutností se stává environmentální výchova, která vede k naplňování ideálu lidství. Autorka analyzuje především eticko axiologický aspekt environmentální výchovy se zvláštním zřetelem k jejím možnostem při překonávání omezeného antropocentrismu, preference sebestředných hodnot.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.