Halliwickův koncept plavecké výuky na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Fakultu sportovních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PACHOLÍK Viktor

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Health Education and Quality of Life II
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sportovních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova swimming; the Halliwick concept; anxiosity; water environment; the handicapped
Popis Plavání patří k nejoblíbenějším pohybovým aktivitám ve školní tělesné výchově. Jak vyplývá z výzkumných šetření (Bunc, 1996, Blahutková, 1998, Charvát, 2004, Hodaň, 2005), je plavání ve výčtu sportovních disciplín v tělesné výchově na prvním místě u dětí všech stupňů škol. Některé děti však vykazují úzkostné pocity při představě kontaktu s vodou a kurzům plavání se vyhýbají. Plavání je provázeno pocity radosti, čistoty a krásy prostředí, ale i pocitem určitého druhu strachu ve změněných podmínkách, které je nutno překonávat vůlí. Úspěch při překonání těchto pocitů posiluje především sebedůvěru ve vlastní síly, odvahu, rozhodnost a duchapřítomnost (Blahutková, Pacholík, 2006). Halliwickova metoda plavání je jednou z cest, jak tyto problémy překonat. Jde o metodu určenou handicapovaným, její využití je však mnohem širší a lze ji uplatnit také u zdravých osob s různými problémy (anxiozní pocity, potíže s kontaktem s vodou, obtížný pohyb ve vodě z nerůznějších příčin…).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.