Individualizace předškolního vzdělávání

Autoři

SYSLOVÁ Zora

Rok publikování 2011
Druh Vyžádané přednášky
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zaměřil na trendy a tendence současného předškolního vzdělávání směřující k podpoře dítěte a uspokojování jeho potřeb a zájmů. Pochopení těchto trendů umožňuje předškolnímu pedagogovi měnit přetrvávající postupy vzdělávání platné v předchozí koncepci předškolní výchovy a zaměřit se na takové strategie, které souvisejí s individualizací vzdělávání. Individualizace, jako jeden z hlavních trendů současného vzdělávání, znamená připravovat takové vzdělávací činnosti v mateřské škole, které by byly založeny na přímých zážitcích dítěte, vycházely z jeho zvídavosti, potřeby objevovat, ale také samo něco činit. V závěru příspěvku se autorka pokusila o reflexi současné praxe mateřských škol z pohledu změn, které s sebou přinesl Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.