Variabilita a dynamika lexikálních prostředků publicistiky

Autoři

MINÁŘOVÁ Eva

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference Karlík a továrna na lingvistiku. Prof. Petru Karlíkovi
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova journalism; lexical items; variability and dynamics of lexical items; lexical means and its changing; automation and updating of lexical items
Popis Publicistický styl můžeme charakterizovat jako styl výrazně dynamický, jehož podoba se mění současně s vývojem společnosti a se společenskými a politickými proměnami, publicistické texty odrážejí vždy novou komunikační situaci při plnění sledovaných komunikačních cílů. V publicistickém stylu nejde jen o zprostředkování a předání informací, ale analyzovaná sdělení bývají také komentována a hodnocena. Zaměřily jsme se především na detailní výzkum variability a dynamiky stylové hodnoty lexikálních prostředků v publicistických textech v souvislosti s potřebou pojmenovávat nové skutečnosti, na rozšiřování významu existujících lexikálních prostředků a na změny spjaté s významovými posuny v souvislosti se záměrnou metaforičností a metonymičností publicistického textu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.