Zátěžové situace, jejich vnímání a zvládání u žáků základní školy

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MILLOVÁ Katarína TŮMA Pavel TYRLÍK Mojmír ŠAŠINKA Čeněk JANKOVSKÁ Markéta

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference SOCIÁLNE PROCESY A OSOBNOSŤ 2010 Zborník príspevkov
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://www.muni.cz/research/projects/10870?lang=cs
Obor Psychologie
Klíčová slova demanding life situations; appraisal; coping; adolescence
Popis Cílem studie byla analýza zátěžových situací, jejich vnímání a zvládání u žáků základní školy. Výzkumný soubor tvořilo 206 žáků ve věku 13 – 15 let. Nejčastějšími situacemi byly rodinné konflikty, smrt blízkého člověka a problémy ve škole. Nejvíce zatěžující byly smrt blízkého člověka a partnerské problémy. Žáci nejčastěji využívali ke zvládání fantazijní únik, nejméně sebeobviňování. Korelační analýza ukázala významné vztahy mezi hodnocením situace a strategiemi řešení problému, kognitivní restrukturací, vyjádření emocí, sociální izolací a fantazijním únikem.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.