VÝUKOVÉ METODY V PRÁCI UČITELŮ TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ NA STŘEDNÍCH ODBORNÝCH ŠKOLÁCH V ČESKÉ REPUBLICE
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Technické vzdelávanie ako sůčast všeobecného vzdelávania |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | methods of teaching research methods teaching high school vocational technical education |
Přiložené soubory | |
Popis | Předložený článek je věnován výzkumu výukových metod mezi učiteli odborných technických předmětů na středních odborných školách v České republice, který je realizován na Pedagogické fakultě MU. V úvodní části příspěvku jsme vymezili řešený problém a definovali výzkumný problém, použité vědeckovýzkumné metody, fáze výzkumu a výzkumný vzorek. Zaměřili jsme se na následující výzkumné problémy: Které výukové metody používají učitelé technických předmětů? V jakém rozsahu jednotlivé varianty metod používají? Které vybrané metody aktivizující výuky používají? Jaké poznatky mají o vybraných variantách metod aktivizující výuky? Dále článek podává zprávu o výsledcích první fáze výzkumu, ve kterém jsme analyzovali získané informace k prvním dvěma výzkumným problémům. |