Use of Coping Strategies Based on Physical Activities on Stress Elimination in School Environment
Název česky | Využití copingových strategií s náplní pohybových aktivit při odbourávání stresu ve školním prostředí |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Scool and Health Health Education:International Experiences |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | mental health movement quality of life stress coping strategies |
Popis | Jak jsme prokázali v našem výzkumném šetření, míra stresu ve školním prostředí přímo působí na všechny jeho účastníky. Na dospělé v jiném období a s vyšší intenzitou než na děti, přitom učitelé v tomto šetření prokazují vysokou míru rizika. Z navrhovaných a posléze aplikovaných metod jsme zjistili, že je nutné respektovat nabízenou pomoc formou vybraných pohybových aktivit dle zaměření jednotlivce, tedy individuálně. Z navrhovaných metod jsou sestaveny nabídky, které spadají do tří základních okruhů – sportovně pohybová aktivita, psychomotorika a její varianty, kinezioterapie a její varianty. Závisí na jednotlivci i na hladině stresu, kterou člověk vykazuje. U dospělých se nám osvědčily všechny zmíněné varianty, u dětí pouze psychomotorika a kinezioterapie. |
Související projekty: |