Enhancing Intercultural Awareness of Teachers of English
Název česky | Prohlubování interkulturního uvědomění učitelů angličtiny |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Identity in Intercultural Communication: Slovak Studies in English III |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | cultural diversity; ethnicity; intercultural awareness; linguistic diversity; national identity |
Popis | Článek prezentuje cíle výuky v předmětu Kulturních studií pro učitele angličtiny. Tyto cile vznikly v ramci vyzkumu vztahu mezi kulturnimi studiemi a vyukou anglickeho jazyka. Předmět přináší budoucím angličtinářům poznatky o kulturní a lingvistické různorodosti anglicky mluvících zemích a upozorňuje na chybnou představu o uniformitě anglického jazyka a kulturní homogenitě jeho uživatelů. Vedle otázek a problémů, kdo je rodilým mluvčím v dnešním multikulturním a globálním světě a jak se afromaerický dialekt liší od standardní americké angličtiny, studenti například analyzují, jak národní, etnické a kulturní identity ovlivňují styly komunikace a strategie učení. Cílem je prohlubovat interkulturní uvědomění studentů a posilovat jejich kulturně jazykové dovednosti pro užívání angličtiny v interkulturním prostředí. |