Enhancing Intercultural Awareness of Teachers of English

Název česky Prohlubování interkulturního uvědomění učitelů angličtiny
Autoři

JANÍK Zdeněk

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Identity in Intercultural Communication: Slovak Studies in English III
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova cultural diversity; ethnicity; intercultural awareness; linguistic diversity; national identity
Popis Článek prezentuje cíle výuky v předmětu Kulturních studií pro učitele angličtiny. Tyto cile vznikly v ramci vyzkumu vztahu mezi kulturnimi studiemi a vyukou anglickeho jazyka. Předmět přináší budoucím angličtinářům poznatky o kulturní a lingvistické různorodosti anglicky mluvících zemích a upozorňuje na chybnou představu o uniformitě anglického jazyka a kulturní homogenitě jeho uživatelů. Vedle otázek a problémů, kdo je rodilým mluvčím v dnešním multikulturním a globálním světě a jak se afromaerický dialekt liší od standardní americké angličtiny, studenti například analyzují, jak národní, etnické a kulturní identity ovlivňují styly komunikace a strategie učení. Cílem je prohlubovat interkulturní uvědomění studentů a posilovat jejich kulturně jazykové dovednosti pro užívání angličtiny v interkulturním prostředí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.