Sociálně pedagogická a speciálně pedagogická opatření pro jedince se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním

Autoři

VÍTKOVÁ Marie

Rok publikování 2011
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V kapitole je prezentovaná Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, postižení a zdraví. Byla vyvinuta jako víceúčelová klasifikace pro různé discipliny a oblasti využití. Nový přístup ke klasifikaci WHO směřuje pokud možno k samostatnému vedení života osob s postižením při rozsáhlé společenské integraci. Společenská integrace směřuje k perspektivním cílům podpořeným pedagogicky, aby jedinec byl schopen vyrovnat se se svým postižením. Pojem postižení se stává relativní kategorií. Dále je charakterizovaný pojem sociálního znevýhodnění a jsou konfrontovány úkoly sociální a speciální pedagogiky vzhledem ke zkoumané cílové skupině. Závěrem jsou uvedeny tři příklady výzkumných šetření.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.