Integrativní vzdělávání žáků se spinální svalovou atrofií
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | spinal muscular atrophy; neuromuscular disease; physical disability; integration; supporting aid; assistance; obstacles |
Popis | Spinální svalová atrofie patří mezi vrozené neuromuskulární choroby s progresivním průběhem, které se vyznačují pokračujícím omezením zejména v oblasti motoriky, které má zásadní vliv na život člověka a jeho možnosti. U dětí je pozornost třeba věnovat vzdělávání. Vzhledem k tomu, že nedochází k postižení v oblasti kognitivní, je možný a vhodný integrativní způsob vzdělávání, při kterém je však nutná zvýšená míra podpory. Tento text prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, z něhož je patrná důležitost vhodné podpory, asistence, pomůcek a komunikace se třídou a rodiči. |
Související projekty: |