Úroveň přírodovědných znalostí studentů 1. ročníku oboru Učitelství pro I. stupeň
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | BIOLOGIE, CHEMIE, ZEMĚPIS Časopis pro výuku na základních a středních školách |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | basic physical and chemical knowledge PISA researches in Czech Republic possibilities of development scientific literky |
Popis | V rámci vzdělávání hovoříme vedle matematické či čtenářské gramotnosti také o gramotnosti přírodovědné. Výzkumy PISA v České republice ukázaly pokles přírodovědné gramotnosti českých žáků. Na katedře chemie jsme pomocí dotazníkového šetření zkoumali proč tomu tak je a jak tento výsledek změnit? To je tedy otázka nejen pro učitele přírodovědných předmětů na ZŠ, ale i pro učitele přírodovědných oborů na pedagogických a přírodovědeckých fakultách. |