K problematice výzkumu vývoje vyučovacího předmětu (Nástin teoretických východisek disertačního projektu)
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 4 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | school subject; curriculum; comparative pedagogy; comparative-historical analysis |
Popis | Příspěvek se zabývá teoretickým pozadím disertační práce zkoumající vývoj vyučovacího předmětu dějepis. Krátce přibližuje srovnávací pedagogiku, kde upozorňuje na chybějící chronologické hledisko v rámci této disciplíny, a nastiňuje metodu výzkumu, za kterou byla zvolena historicko-srovnávací analýza. Příspěvek se zabývá také některými teoriemi, které se věnují výzkumu vývoje vyučovacích předmětů. |